Swift

Pseudoprzepiórcze jaja. Wielkanocne DIY.




przepiórcze jaja diy


Mam dla was propozycje łatwego DIY. W tamtym roku wykonałam wielkanocne ozdoby metodą decoupage. Zostało mi kilka bazowych jajek z poprzedniego roku, których nie obkleiłam. Postanowiłam wykorzystać je w tym roku i zrobić z nich coś a la przepiórcze jaja.




wielkanocne diy
Pozostałości po ubiegłorocznej Wielkanocy ;)


Potrzebujemy:

- styropianowe jaja
- farbę 
(do pomalowania jaj wykorzystałam resztki akrylowej farby do ścian, do nakrapiania zwykłą farbkę) plakatową
- szczoteczka do zębów
-  wykałaczki i słoik
- opcjonalnie bezbarwny lakier do podłóg 

Wykonanie:

1. Jaja nadziałam na wykałaczki, bardzo ułatwiło to malowanie. Każde jajo pomalowałam dwiema warstwami farby, tak aby uzyskać w miarę jednolita fakturę. Oczywiście między nakładaniem  kolejnych warstw czekamy, aż farba całkowicie wyschnie.


przepiórcze jaja diy





przepiórcze jaja diy




2. Następnie za pomocą szczoteczki do zębów nakrapiamy jaja. Wystarczy nabrać farbę na szczoteczkę i przesuwać palcem po włosiu szczoteczki. Ważne żeby farba nie była ani za rzadka ani za gęsta. Jak widzicie na niektórych jajkach, była za rzadka i kropki się troszkę rozmyły.



przepiórcze jaja diy




Gdy jaja wyschną możemy nałożyć na nie kilka warstw lakieru. Dzięki temu będą trwalsze.



przepiórcze jaja diy


To moje pierwsze DIY na blogu.
Mam nadzieję, że przypadnie wam do gustu:)

Pozdrawiam         


ZOBACZ RÓWNIEŻ

1 komentarze

  1. Fajny pomysł i stosunkowo łatwy w wykonaniu. Ciekawe czy farbka plakatowa dobrze pokryłaby całe jajko. Mam w domu chyba resztki białej farby z malowania sufitu, może w ostatniej chwili zmontuje coś czarno-białego ;)

    OdpowiedzUsuń