Swift

Wielkanocne DIY. Jajka decoupage.

Technika decoupage jest chyba każdemu doskonale znana. Polega na przyklejaniu do wcześniej przygotowanej powierzchni, wzorów wyciętych z papierowych serwetek lub papieru.




Rok temu wykorzystując tę metodę ozdobiłam moje wielkanocne jaja. 
 Przyznam, że cały proces wymaga trochę czasu, ale nie jest to nic skomplikowanego. Sami zobaczcie :) 

Potrzebujemy:

- jajka styropianowe
- papierowe serwetki
- farba, w moim przypadku resztki akrylowej i olejnej do ścian
- lakier bezbarwny do podług matowy lub z połyskiem
- opcjonalnie klej wikolowy (do przyklejania wzorów, ja wzory przyklejałam lakierem)
- pędzelek 
- wykałaczki

Wykonanie:

1. Jajka malujemy i czekamy aż wyschną. Pomocne może okazać się nadzianie jajek na wykałaczki przed malowaniem.  Moje pomalowałam dwukrotnie. Warto wcześniej sprawdzić ile schnie dana farba. Akrylowa do ścian wyschła dosyć szybko, olejna schła kilka godzin. Mając to na uwadze, dobrze pomalować jajka dzień wcześniej.




2. Rozdzielamy poszczególne warstwy serwetki i zostawiamy tylko wierzchnią warstwę, na której namalowany jest wzór. Następnie wycinamy wzór, którym chcemy ozdobić jajko. 
3. Za pomocą lakieru przyklejamy wzór do jaka, a następnie delikatnie pokrywamy wzór lakierem. 
4. Gdy wszystkie wzory są przyklejone, lakierujemy jajko. Moje jajka lakierowałam 3-4 razy.

Efekt końcowy prezentuje się tak:

     
  

Niestety posiadam tylko kilka zdjęć z ubiegłego roku. Mimo to mam nadzieję, że zachęcę was do wypróbowania tej metody.

Pozdrawiam :) 

  

ZOBACZ RÓWNIEŻ

0 komentarze