Swift

DZIAŁAKA MOJE HOBBY. EKOLOGICZNY OPRYSK Z POKRZYWY.


Tak jak obiecałam, mam dla was przepis na kolejny oprysk ekologiczny. Podobnie jak w przypadku oprysku z drożdży oprysk z pokrzyw jest banalnie prosty w przygotowaniu, wymaga jednak trochę więcej czasu. 


oprysk gnojówka z pokrzyw



Do wykonania oprysku z pokrzyw potrzebujemy gnojówki:

młode pędy pokrzyw 
(u mnie ilość na oko, ale na 10 litrowe wiadro dobrze dać minimum 1kg pokrzyw)   

woda

plastikowe wiadro o pojemności 10 litrów lub więcej


Z podanych składników przygotowujemy gnojówkę. Pokrzywy przekładamy do wiadra i zalewamy wodą. Przykrywamy, ale nie szczelnie, ważne aby gnojówka miała dopływ powietrza. Odstawiamy na 2-3 tygodnie. Pamiętamy, aby przemieszać gnojówkę co kilka dni. Ja mieszam co 5 dni, ponieważ zazwyczaj w weekendy jestem na działce, ale lepiej robić to częściej. 

Po 2-3 tygodniach gnojówka jest gotowa. Aby wykonać z niej oprysk musimy rozcieńczyć ją w wodzie w proporcjach 1:10, gdyż sama gnojówka byłaby zbyt mocna i popaliłaby nasze rośliny. 

Oprysk z pokrzyw stosuję profilaktycznie w celu wzmocnienia roślin lub do walki z mszycą, mączniaka rzekomego i szarą pleśń.

Pozdrawiam:)     

   

ZOBACZ RÓWNIEŻ

3 komentarze